Dedicat a les joves generacions de mestres que arriben amb força i "malgrat la boira" segueixen caminant vers el meravellós projecte d'educar.

dilluns, 7 d’octubre del 2013

TALLER DE CUINA DE TARDOR (II)

Quan arriba la Castanyada, a moltes escoles, es preparen les menges típiques de la diada i altres dolços per compartir-los amb la resta de la comunitat educativa.

En la primera  entrada del Taller de cuina de tardor, us explicava com a l’escola era una activitat inter-nivells , us deixava la planificació dels tallers i com fer la recepta de les roques de xocolata. (Clica aquí per saber-ne més!).
Avui el protagonisme és per al taller de les Pastes de fruits secs, el qual es realitzarà seguint la dinàmica explicada en l’anterior entrada.
Feines prèvies
Formeu els grups d’infants de tots els nivells d’Educació Infantil per a cada taller. En el taller de les pastes de fruits secs cal assegurar-se que no hi participen infants celíacs o amb intolerància als seus ingredients:

3 pots de melmelada d’albercoc o préssec.
3 paquets de pasta de full.
250 gr. de cadascun dels diversos fruits secs variats (pinyons, ametlles, avellanes, panses... ).

Si l’escola no es pot fer càrrec de comprar els ingredients, feu unes notes amb els que cada nen o nena haurà de portar de casa i els estris de cuina amb els que participaran (safates, bols, culleres, etc.)
Prepareu les còpies de les instruccions per coure els pastissos que es donaran a les famílies.
Nota per coure pastes de fruits secs from Fer de Mestres

Cerqueu les famílies disposades a coure els pastissos 
(millor si són alumnes que no es queden a dinar).
Nota per a les safates per coure from Fer de Mestres

Taller
Organització
·        Feu grups de taules (tants com safates per coure al forn).

·        Repartiu a cada grup una safata  coberta amb paper vegetal amb la pasta de full ja tallada en petits rectangles i poseu-la al centre amb un bol ple de fruits secs. També un envàs amb la melmelada, una cullera i una forquilla per a cada infant.

Instruccions
Amb el barret de cuiner que s’han fet amb anterioritat col·locat al cap i tothom a punt, demaneu els nens i nenes si coneixen els ingredients, que els observin i que en descriguin les seves característiques. Podeu mostrar algunes làmines per enriquir l’activitat.


Clica la imatge si us les voleu descarregar.
  1. Expliqueu  les normes de l’activitat (escoltar amb atenció, tenir cura amb els estris de cuina, col·laborar amb els companys i les companyes...) i els diversos passos de la recepta.
  2. Demaneu als infants que amb les forquilles punxin la pasta de full de la seva safata per a que no s’infli.
  3. Proposeu que posin una culleradeta de melmelada a sobre de cada tros de pasta.
  4. Acabada de posar la melmelada i abans d’endreçar les culleres, aprofiteu per mentre fan l’acció recitar la cantarella: Llepa la cullereta!
    Llepa la cullereta, llepa la cullereta.
    Llepa-la!  Llepa-la!
    Mmmmm
  5. A sobre de la melmelada, que hi posin els fruits secs pelats i trencats a trossets amb els dits.
  6.  Finalment, emboliqueu les safates per donar-les a les famílies que couran les pastes a casa.

                            Mmmmmmmmmmm!!!

Finalitzat el taller, després de recollir-ho tot, amb els infants podeu fer a la pissarra un llistat d’ingredients per copiar-los i preparar algunes receptes amb que obsequiar a les famílies en la festa de la Castanyada. Els més petits poden fer els dibuixos i aquells que dominin millor el codi escrit escriure o copiar la recepta.
Bona Castanyada a tothom!!!

10 comentaris:

  1. Mare meva, quina pinta aquest pastís !!
    M'encanta la idea de fer tan partíceps les famílies !! Nosaltres en hi apuntaríem segur, però l'escola del David, malgrat dir el contrari, no " está por la labor" ...
    Una abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A vosaltres que també us agrada cuinar, us animo a fer les pastes de fruits secs amb el David.
      No hi ha excusa: motricitat fina pelant i trencant fruits secs a més d'experimentació sensorial amb els gustos i les olors, ha,ha,ha.
      És cert que hi ha escoles on costa comptar amb els pares i mares per a les activitats, segurament per alguna experiència complicada, que també n'hi ha! :(
      A mi sempre m'ha agradat implicar les famílies; ja que educar és cosa de tots, oi?
      Muac's
      Carme

      Elimina
  2. Respostes
    1. Fàcil, fàcil!
      Jo la he incorporat a les receptes de casa i sovint la faig de postres pels dinars familiars.
      Besets
      Carme

      Elimina
  3. cuándo se puede ir a probar un poco?????

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Sabes que me encataría compartir café y pastas de frutos secos contigo!
      Lástima la distancia que nos separa, aunque te mando virtualmente unos dulces para tí.
      Besitos golosos
      Carme

      Elimina
  4. Nena quina gana m'està entrant. Moltes gràcies per aquest post tan fabulós.
    Besitos. Sento no poder comentar més però es que no tinc temps de res i avui que estic a la sala d'espera del dentista. .... aprofito....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu per deixar el comentari!
      Sovint em pregunto com ho feu les persones que esteu a l'escola per actualitzar amb tanta freqüència els vostres blogs, visitar-ne els d'altres i ser tan actius a les xarxes socials. Us admiro!
      Bon cap de setmana!
      Carme

      Elimina
  5. Només et diré que els que ho tenim molt malament som els que, com jo, estem amb la jornada partida. Jo surto de cada a les 8 i torno a 8 del vespre. Tot el dia fora de casa. ....
    Hi ha comunitats que treballen al matí i s' aprofita molt més el temps.

    La majoria de dies estic escrivint les entrades amb una son que no m'aguanto. Abans aguantava més però últimament el meu cos ja em diu prou.

    Mira això podria ser un tema per fer una de les teves entrades fantàstiques: la jornada partida si o no?

    Besitos guapa

    ResponElimina